۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۳۹۶
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در گفت و گو با رسا:

مدیریت کشور باید به جوانان سپرده شود | کشور نیازمند تحول اقتصادی است

مدیریت کشور باید به جوانان سپرده شود | کشور نیازمند تحول اقتصادی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری لازمه تحقق شعار سال را جوانگرایی و امید نداشتن به خارج از کشور دانست و گفت: شتاب تولید با توجه به سرمایه های داخلی محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، تولید را امری فراگیر و گسترده دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم تولید را رواج دهیم، باید در همه مناطق کشور فراگیر باشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوش شعار سال گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی شان این مطلب را فرمودند که مسؤولان تولید را تکانی دادند و در امر تولید موفقیت هایی کسب کردند اما چه بسا می شد ۱۰ برابر این کار را انجام داد و جبران گذشته و آنچه که مسؤولان در امر تولید در سال ۹۸ انجام دادند، جهش می طلبد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه مسؤولان به مسأله تولید تأکید و تصریح کرد: جهش معنای خود را دارد یعنی مسؤول و متولی امر تولید، شب و روز نشناسد و فراز و نشیب را پشت سر بگذارد و دید علاقه مندانه نسبت به تولید داشته باشد که در سال 98 چنین دیدی وجود نداشت و چنین موقعیتی پیش نیامد.

وی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب افزود: در سال گذشته به تولید پرداخته شد و حرکتی انجام گرفت و حتی رهبر معظم انقلاب فرمودند گزارشاتی نسبت به این موضوع دارم و این امر تحقق پیدا کرد اما آن چیزی نیست که سفره و وضع مردم را تغییر دهد؛ برای اینکه مردم را نسبت به مسائل معیشت و اقتصاد راضی کنیم، جهش می خواهد و علاقه شدید و فراگیر را می طلبد که تمام واحدهای تولیدی کشور به کار مشغول شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری وجود شادابی و صلابت در مسؤولان امر تولید را لازمه ای برای تحقق شعار سال عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از الزامات جهش تولید، این است که مسؤولان امر تولید از یک نشاط، صلابت، علاقه، شادابی و طراوتی برخوردار باشند؛ نباید از نسل جوان غافل شویم، نسلی که بسیاری که کارهای سنگین کشور را حل کرده و هر جا معضل اجتماعی بوده، نسل جوان بودند که وارد میدان عمل شدند.

از ضرورت کنار رفتن مسؤولان بی رمق تا اهمیت روی کار آمدن جوانان شاداب و با صلابت   

وی به اهمیت حضور جوانان در صحنه های مهم کشور و پذیرش مسؤولیت اشاره کرد و افزود: وقتی که ازهاری نخست وزیر رژیم شاه شد، خیلی ها اظهار نگرانی می کردند که ازهاری که یک نظامیِ خشن است و نمی توان وی را از کار ساقط کرد اما دیدیم که جوانان وارد میادین انقلاب شدند و در تظاهرات شرکت کردند و ازهاری خشنِ نظامیِ ستمکار را ساقط کردند و در جنگ نیز خرمشهر را آزاد و بر دشمن پیروز شدند؛ مسؤولان فعلی کشور در جوانی و دولت های مختلف در میدان کار بودند و هر آنچه از دستشان بر می آمده، به اندازه توان خود انجام داده اند و بیش از این نیز از آنها کاری ساخته نیست چرا که نه آنچنان حال و رمق کار دارند و نه ابتکار جدیدی می توانند داشته باشند.

لزوم سپردن امور کشور به جوانان و استفاده از مسؤولان کنونی به عنوان مشاور

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی یکی از عوامل جهش تولید را وارد کردن جوانان در عرصه تولید عنوان کرد و اظهار داشت: باید از تجربیات کسانی که اکنون در پشت میزهای مسؤولیت قرار گرفته اند، استفاده شود؛ درست است که باید کار را به دست جوانان سپرد اما باید به همین جوانان القا کنیم که از تجربیات گذشتگان بهره بگیرید و از مشاوره افراد با تجربه استفاده کنید اما کار باید به طور اصلی در اختیار نسل جوان باشد و با الفاظ کار درست نمی شود، بلکه نیاز به عمل است.

با الفاظ و کلمات نمی توان کار را به دست جوانان داد

وی با بیان این که مسؤولان در عمل کار را به جوانان بسپارند نه در شعار، گفت: در دولت یازدهم و کنونی مسؤولان مرتب مصاحبه می کنند و می گویند که کار را باید به دست جوانان داد اما تغییری حاصل نمی شود و همان افراد پیر هنوز بر سر کار هستند و حوصله انجام کار را ندارند، بنابراین با الفاظ و کلمات نمی توان کار را به دست جوانان داد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان توصیه های به نمایندگان مجلس در خصوص تشکیل کابینه دولت ها تصریح کرد: باید به مجلس القا کرد که کابینه ای را بر سر کار بیاورند که با نشاط و طراوت کار کند و اگر مجلس می خواهد به ملت و موکلانش و نظام و ولایت و امامت کمک کند، باید مسؤولیت ها را در اختیار جوانان قرار دهد.

شتاب تولید با توجه به سرمایه های داخلی محقق می شود

وی با بیان آن که نباید به خارج از کشور امید داشت، گفت: یکی دیگر از الزامات جهش تولید آن است که نباید به سرمایه خارج از کشور چشم دوخت؛ هر موقع نفت و گاز کشور را در اختیار خارجی ها قرار دادیم، ما را عقب نگه داشتند؛ سالیان طولانی از ما گذشت و توتال فرانسه چطور بر ما تسلط پیدا کرد و عسلویه را مدت ها در اختیار گرفت و وقتی که آمریکا یک اشاره ای کرد، بدون حتی مقدمات خداحافظی معمولی و خلاف ادب، کشور را ترک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی به اهمیت توجه به سرمایه های داخلی در جهش تولید پرداخت و اظهار داشت: اگر می خواهیم تولید را با شتاب پیش ببریم، باید به سرمایه های داخلی اهمیت بیشتری داد و به مدیران عرصه تولید احترام بیشتری بگذاریم.

وی با بیان این که باید بازار داخلی را از سرمایه های داخلی اشباع کنیم، گفت: اگر به سرمایه های داخلی بپردازیم و بازار داخلی را اشباع کنیم، قطعاً سفره مردم را تغییر داده و با رنگ و بوی دیگری مواجه می شوند و مردم از فشار اقتصادی، گرانی، تورم، بیکاری و وضعی که سزاوار ملتی مانند ملت ایران نیست، خارج شده و احساس شادابی و امید می کنند./822/ت301/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات